baner

NEWS

- Zapowiedzi

Nowe Wydawnictwo Komiksowe i jego zapowiedzi


wydawnictwokomiksowelogoSklep.Gildia.pl zapowiedział powstanie nowego wydawnictwa odpowiedzialnego za wydawanie komiksów o nazwie "Wydawnictwo Komiksowe". Wśród dziewięciu na razie zapowiedzianych komiksów są zarówno te autorstwa zagranicznych jak i polskich autorów. Zapraszamy do rozwinięcie newsa w celu zapoznania się z dziewięcioma zapowiedzianymi tytułami.

Wydawnictwo Komiksowe
informacje i plan wydawniczy
Mamy niezwykłą przyjemność ogłosić, że portal Gildia.pl założył Wydawnictwo Komiksowe



Zamierzamy wydawać jeden komiks miesięcznie (z wyjątkiem lipca i listopada). Wyjątkiem będą miesiące „festiwalowe”, czyli maj i październik, gdzie można spodziewać się od nas dwóch tytułów.Mamy przyjemność już dziś ogłosić większość zapowiedzi na 2013 rok. Pracujemy już nad planem wydawniczym na rok 2014, dlatego zapraszamy do dyskusji nad tytułami, które chcieliby Państwo byśmy opublikowali.

Wśród komiksów, które wydamy w 2013 roku są zarówno tytuły francuskie, belgijskie, amerykańskie,brytyjskie jak i polskie. Nie chcemy się jednak ograniczać wyłącznie do tych – jakże często spotykanych na polskim rynku komiksowym – krajów.

Stawiamy na różnorodność i ciekawe pomysły. Z jednej strony w naszej ofercie znajdą Państwo takie szlagiery jak Fotograf, Życie jest piękne jeśli nie wymiękasz Setha, czy Amerykański splendor Pekara (2014 rok), z drugiej – komiksowe serie przygodowe.

Szczególnym przedsięwzięciem jest seria „Dawny komiks polski”, w której będą ukazywać się polskie komiksy przedwojenne, które ukazywały się w prasie – satyrycznej, ale i tej brukowej czy narodowo-katolickiej. Redaktorem serii jest badacz polskiego komiksu, Adam Rusek. Pierwszy zeszyt serii już w kwietniu.

Zapraszamy do zapoznania się z planem wydawniczym na rok 2013. Uwaga – tytuł sierpniowy potwierdzimy w najbliższym czasie (będzie to pierwszy zeszyt serii komiksowej). Ceny książek oraz okładki polskie podamy na miesiąc przed premierą każdego tytułu.


Zapraszamy na naszą stronę fejsową, oraz do Sklep.Gildia.pl.




Ostatnie dni Stefana Zweiga


Scenariusz: Laurent Seksik
Rysunki: Guillaume Sorel
Wydanie: I
Data wydania: Marzec 2013
Tytuł oryginału: Les derniers jours de Stefan Zweig
Rok wydania oryginału: 2012
Wydawca oryginału: Casterman
Tłumaczenie: Grzegorz Przewłocki
Oprawa: twarda
Stron: 88
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-1-8

Wrzesień 1941 roku. Do Brazylii przyjeżdża austriacki pisarz i dramaturg, Stefan Zweig. Wraz z żoną Lotte uciekają przed nazistowskim reżimem. 23 lutego 1942 roku kończą zostaną znalezieni martwi,trzymając się za ręce. Doprowadziło ich do tego poczucie beznadziejności, nietolerancji i utracona wiara w przyszłość ludzkości.
Ostatnie dni Stefana Zweiga to wzruszająca historia biograficzna, która dzięki delikatnemu, wręcz intymnemu rysunkowi Sorela przejmująco ilustruje tragizm sytuacji, w której znalazł się jeden z najwybitniejszych humanistów XX wieku i jego żona.

Ostatnie miesiące życia Zweiga zbadał Laurent Seksik i w 2010 roku opublikował wyniki swoich poszukiwań. Komiks na podstawie książki Seksika powstał dzięki współpracy z Guillaume Sorelem,autorem wielu serii komiksowych jak i pojedynczych albumów.Na podstawie książki Laurenta Seksika powstała również sztuka teatralna, która swoją prapremierę miała w styczniu 2013 roku

[opis wydawcy]

Dawny komiks polski #01: Warszawa w roku 2025. Pan Hilary i jego przygody.


Redaktor naczelny: Adam Rusek
Scenariusz: Benedykt Hertz, Aleksander Świdwiński, Antoni Bogusławski
Rysunki: Aleksander Świdwiński, Kamil Mackiewicz
Wydanie: I
Data wydania: Kwiecień 2013
Seria: Dawny komiks polski,
Oprawa: twarda
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-2-5

Dwa komiksy w jednym albumie. Wyjątkowa okazja do przeczytania historii, które na łamach prasy poznawali nasi przodkowie. Humorystyczne opowiastki lepiej przedstawiają rzeczywistość międzywojennej Polski niż niejedno historyczne opracowanie. Nie musisz iść do biblioteki – czytaj dawne komiksy w doskonałym opracowaniu Adama Ruska.

Warszawa w roku 2025
Scenariusz: Benedykt Hertz, Aleksander Świdwiński
Rysunek: Aleksander Świdwiński

Warszawa w roku 2025 ukazała się po raz pierwszy 27 listopada 1924 roku w „Szczutku”, najlepszym wówczas piśmie satyrycznym w Polsce. Seria, składająca się z szesnastu dziewięciokadrowych odcinków, jest zamkniętą opowieścią, z wyraźnym początkiem i zakończeniem. Jej głównymi bohaterami jest para warszawskich inteligentów: niemłody już, o melancholijnej pociągłej fizjonomii(łysina, okulary, rzadka bródka) Piotr wraz z (bezimienną) małżonką. Akcja „filmu” rozpoczyna się w1925 roku, kiedy zwolniony z pracy Piotr, po bezskutecznych usiłowaniach zdobycia pieniędzy,znajduje w „Czerwoniaku” („Kurierze Czerwonym”, stołecznej sensacyjnej gazecie popołudniowej) informację o możliwości zażycia gazu usypiającego na całe stulecie. Zdesperowani bohaterowie postanawiają przespać „sanacyjny czas”...

Pan Hilary i jego przygody
Scenariusz: Antoni Bogusławski
Rysunek: Kamil Mackiewicz

Pierwszy odcinek Pana Hilarego i jego przy gód został opublikowany w połowie lipca 1929 roku w „Tygodniku Illustrowanym”. Już pierwsze słowa historyjki określają status bohatera: „Pan Hilary,szlachcic tęgi...” – mamy tu do czynienia z zamożnym posiadaczem ziemskim, przedstawicielem wciąż jeszcze licznej i wpływowej w dwudziestoleciu międzywojennym warstwy społecznej. Jego majątek leży gdzieś na Kresach Wschodnich (zapewne na Wileńszczyźnie, skąd pochodził Mackiewicz). Ale nasz ziemianin, przez rysownika upodobniony fizycznie do Zagłoby (łysy grubas z oczkami tonącymi w nalanej twarzy i sumiastymi wąsiskami), do gospodarowania nie ma serca: służba folwarczna strajkuje, konie zdychają, a plony się nie udają, lub – co gorsza – zabiera je komornik. Kiedy więc z radia dowiaduje się, że istnieje możliwość uzyskania bankowego kredytu rolnego, natychmiast żegna żonę i dziatki, zakłada futro z niedźwiedzia (akcja zaczyna się więc zapewne na przedwiośniu 1929roku) i rusza do stolicy po pożyczkę...

[opis wydawcy]

Bolo


Scenariusz: Tomasz Stawiszyński
Rysunki: Tomasz Niewiadomski
Wydanie: I
Data wydania: Maj 2013
Oprawa: twarda
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-4-9

Krótkie historyjki z przygodami Bola to jedna z najciekawszych prac Tomasza Niewiadomskiego, autora legendarnej postaci w polskim komiksie lat 90. – Ratmana. Wraz z błyskotliwym dowcipem Tomasza Stawiszyńskiego „Bolo” nawet w 2013 roku nie tylko rozśmiesza, ale i trochę przestrasza.

[opis wydawcy]

Tetrastych


Scenariusz: Mateusz Skutnik
Rysunki: Mateusz Skutnik
Wydanie: I
Data wydania: Maj 2013
Oprawa: twarda
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-3-2

52 plansze powstałe w 52 tygodnie. Na Tetrastych składają się pięćdziesiąt dwie jednoplanszówki z komiksowymi historyjkami przepełnionymi liryczną nutą i purnonsensowym humorem. Mateusz Skutnik jak zawsze w doskonałej formie zaludnia plansze komiksu najprzeróżniejszymi postaciami,które bawią, śmieszą ale i dostarczają estetycznej przyjemności.

[opis wydawcy]

Córka Mendla


Scenariusz: Martin Lemelman, Gusta Lemelman
Rysunki: Martin Lemelman
Wydanie: I
Data wydania: Czerwiec 2013
Tytuł oryginału: Mendel's Daughter. A Memoir
Rok wydania oryginału: 2007
Wydawca oryginału: Free Press
Tłumaczenie: Wojciech Szot
Oprawa: miękka
Format: 200x275 mm
Stron: 240
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-5-6

W 1989 roku Martin Lemelman nagrał opowieść swojej matki, Gusty, o jej dzieciństwie w Polsce w latach trzydziestych i ucieczce przed nazistowskimi prześladowaniami.

Córka Mendla jest komiksową transkrypcją wstrząsającego świadectwa jego matki, przywracającą jej opowieść do życia za pomocą czarno- białych rysunków splecionych z reprodukcjami zdjęć, dokumentów i innych pozostałości czasów. Rezultat tych zabiegów oryginalnie, autentycznie i poruszająco mówi o nadziei i przetrwaniu w czasach rozpaczy.
Córka Mendla jest opowieścią prywatną, bardzo indywidualną, skupioną na głównej bohaterce oraz jej najbliższej rodzinie. Jest też opowieścią publiczną, świadectwem. Jest dziełem polifonicznym – opowieść Gusty Lemelman nagrano dla celów prywatnych, została jednak spisana i zilustrowana przez jej syna, Martina Lemelmana, dopiero po jej śmierci. Dwie warstwy – opowieść Gusty i jej transkrypcja zarówno literacka, jak i ikonograficzna – powodują, że nie można Córki Mendla traktować jako komiksu autobiograficznego, a plastyczno - narracyjną interpretację. Interpretację opartą o fakty historyczne czy wynikające z jej opowiadania, a także istniejące fotografie i dokumenty rodziny Gusty Lemelman.

W czasach, gdy zaprzeczanie Holocaustowi staje się niesłychanie jadowitą bronią w rękach antysemitów, ta wzruszająca, sugestywna, naoczna i autentyczna relacja o drodze jednej rodziny przez doliny pokryte śmiertelnym zagrożeniem jest doskonałą przeciw - bronią. Powinna być czytana przez młodych i starszych, przekazywana z pokolenia na pokolenie, bo choć zbledną wspomnienia i umrą świadkowie, to nienawistnicy nadal będą próbować zasiać wątpliwości. – Alan Dershowitz,profesor prawa na Harwardzie. Martin Lemelman dorastał w nowojorskim Brooklynie i jest dzieckiem rodziców ocalałych z Holocaustu. Od 1976 roku pracuje jako ilustrator- freelancer. Ilustrował ponad trzydzieści książek dla dzieci. Lemelman jest profesorem w Communication Design Department na Kutztown University.

[opis wydawcy]

Oczko w głowie


Scenariusz: Mary M. Talbot
Rysunki: Bryan Talbot
Wydanie: I
Data wydania: Wrzesień 2013
Tytuł oryginału: Dotter of Her Father's Eyes
Rok wydania oryginału: 2012
Wydawca oryginału: Dark Horse Comics
Tłumaczenie: Wojciech Szot
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-6-3

Oczko w głowie” opowiada o tragicznym życiu córki Jamesa Joyce’a, Lucii, która większość życia(zmarła w 1982 roku) spędziła w szpitalach psychiatrycznych. Lucia Joyce zapowiadała się na świetnątancerkę, ćwiczyła nawet pod okiem Isadory Duncan, jednak około 1930 roku pojawiły się u niejpierwsze oznaki choroby psychicznej. W tym samym czasie nawiązała romans z SamuelemBeckettem, który zerwał z nią z powodu jej narastających problemów psychicznych. W 1934 rokuLucia została pacjentką Carla Junga, który postawił diagnozę - schizofrenia. Historia autorstwa Mary M. Talbot i Bryana Talbota nie jest zwykłą biografią. Mary M. Talbot niejako przy okazji opowiada o swojej skomplikowanej relacji z ojcem, Jamesem Athertonem, wybitnym badaczem twórczości Joyce’a.

„Oczko w głowie” jest podwójnie fantastyczną książką dzięki doskonałemu wglądowi Mary Talbot w dwie relacje ojciec-córka i rysownikowi Bryan’owi Talbotowi, którego doskonałe ilustracje przeniosły mnie wstecz i przez międzywojenną Anglię i swingujący Paryż lat 20. i 30. Jest to jeden z najlepszychefektów wspólnej pracy jaki kiedykolwiek widziałem w komiksie. – Joe Sacco, twórca m.in. Strefa bezpieczeństwa Goražde.


Książka nominowana do Costa Book Award w kategorii najlepszej książki biograficznej. To pierwszanominacja w 40 letniej nagrody dla komiksu w tej kategorii. Uznana za jedną z najważniejszychksiążek 2012 roku przez „Independent”, „Guardian”, „Publishers' Weekly” oraz... MTV.

Bryan Talbot jako ilustrator współpracował m.in. przy powstawaniu kilku części Sandmana oraz przytrzeciej części „Baśni” („Fables”) pt.
Opowieści miłosne.

Mary M. Talbot jest literaturoznawczynią zajmującą się m.in. tematyką gender.

[opis wydawcy]

Fotograf

Fotograf
Scenariusz: Didier Lefèvre, Emmanuel Guibert
Rysunki: Didier Lefèvre
Kolor: Emmanuel Guibert, Frédéric Lemercier
Wydanie: I
Data wydania: Październik 2013
Tytuł oryginału: Le Photographe - L'Intégrale (20 ans Aire Libre)
Rok wydania oryginału: 2010
Wydawca oryginału: Editions Dupuis
Tłumaczenie: Wojciech Birek
Oprawa: twarda
Format: A4
Stron: 288
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-7-0

Koniec lipca 1986 roku. Didier Lefèvre wyjeżdża z Paryża na swoją pierwszą poważną misję fotograficzną, w trakcie której będzie towarzyszył zespołowi Lekarzy Bez Granic w Afganistanie. Znajdzie się w samym epicentrum wojny między Sowietami a partyzantką mudżahedinów. Na skrzyżowaniu losów jednostek i wielkiej polityki, pomiędzy komiksem, reportażem a fotografią,książka ta opowiada o niezwykłych ludziach, którzy chcą naprawić to, co inni zniszczyli.


Czytelnik śledzi historię wojenną oczami fotografa, który nie ma doświadczenia z tego typu wypraw.Afgańska kultura i codzienność opisana z prostotą, jaką tylko fotografie mogą wydobyć została przetransferowana do komiksowego medium, co czyni ją niezwykłym dziełem sztuki.


Trylogia Fotograf była publikowana w latach 2003 - 2006, w 2010 roku ukazało się wydanie zbiorcze,które mamy przyjemność przedstawić polskim czytelnikom i czytelniczkom.

Książka została wydana w kilkunastu krajach i tłumaczona na kilka języków w tym niemiecki,angielski, duński, norweski, włoski, koreański, chorwacki a nawet indonezyjski. Trwają prace nad wydaniami rosyjskim, czeskim i chińskim.

Fotograf dostał m.in. nagrodę Les Essentiels d'Angoulême w 2007 roku oraz w 2010 roku nagrodę Eisnera w kategorii „Best U.S. Edition of International Material”.

[opis wydawcy]

Życie jest piękne jeśli nie wymiękasz


Scenariusz: Seth
Rysunki: Seth
Wydanie: I
Data wydania: Październik 2013
Tytuł oryginału: It's a Good Life, If You Don't Weaken. A picture novella
Rok wydania oryginału: 1996
Wydawca oryginału: Drawn and Quarterly
Oprawa: twarda
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-8-7

Komiks początkowo publikowany w postaci zeszytów zatytułowanych „Palookaville”, został w całości wydana w 1996 roku.

Seth poprzez autobiograficzną historię opowiada prywatną historię Ameryki. Nostalgiczny i refleksyjny a jednocześnie skrzący dowcipem i wyrafinowaniem komiks Setha to jedno z najważniejszych autobiograficznych, czy raczej autograficznych dzieł sztuki komiksowej lat 90., co potwierdził m.in. „The Comics Journal” uznając „To jest dobre życie...” za jeden ze stu „Best Comics of the 20th Century”. Komiks nagrodzono również Ignatz Award w 1997 roku.

Seth kontynuuje serię „Palookaville”, a polskie wydanie komiksu oparte jest na wydaniu książki z 2010 roku.

[opis wydawcy]

Ethel i Ernest


Scenariusz: Raymond Briggs
Rysunki: Raymond Briggs
Wydanie: I
Data wydania: Grudzień 2013
Tytuł oryginału: Ethel and Ernest. A True Story
Rok wydania oryginału: 1998
Wydawca oryginału: Jonathan Cape
Druk: kolor
Oprawa: miękka
Format: 155x225 mm
Stron: 104
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936037-9-4

Prosta i prawdziwa historia życia tytułowej pary. Ethel i Ernest prowadzą nas przez 50 lat historii Wielkiej Brytanii widzianej zza przydomowego ogródka, herbaty o piątej i wyrazistego podziału klasowego. Wielki Kryzys lat 30- tych, II wojna światowa, narodziny telewizji i inne wydarzenia w prywatnej perspektywie.

Komiks Raymonda Briggsa, syna Ethel i Ernesta to urokliwe arcydzieło pełne rodzinnego ciepła, ale i specyficznej, angielskiej uszczypliwości. Niezwykłe, kolorowe ilustracje pokazują londyńską „klasę pracującą” z wręcz antropologiczną dokładnością.

Książka nagrodzona British Book Awards w kategorii Best Illustrated Book Of The Year”. Trwają prace nad ekranizacją komiksu.

Raymond Briggs jest jednym z najbardziej znanych brytyjskich autorów kreskówek oraz książek dla dzieci. Jego „The Snowman” (1978) do dziś co święta jest księgarnianym hitem, a powstały na jego podstawie film animowany był nominowany do Oscara w kategorii „najlepszy animowany film krótkometrażowy” w 1983 roku (wygrało „Tango” Rybczyńskiego).

[opis wydawcy]



[Ystad za Plan wydawniczy Wydawnictwa Komiksowego]


Komentarze

Sortuj: od najstarszego | od najnowszego

Stiffler -

Wow ogladalem plansze pierwszego komiksu i wygladaja nieziemsko!

ljc -

uu, mocne otwarcie