reklama baner reklama

Nowe Teksty

Kosmos to za mało
Chmielewski o filmie "Valerian i Miasto Tysiąca Planet"
Nowa z czystą duszą
Chmielewski o 1. tomie "Inspektor Akane Tsunemori"
Albo czytasz komiks, albo oglądasz serial telewizyjny
Gierszewski o 2. tomie "Outcast. Opętanie"
Ostateczny krach idei
Kleszcz o 4. tomie "Uncanny Avengers"
Rewolucja na emeryturze
Zimiński o "Lone Sloane"

Zapowiedzi

Reklama baner Reklama

Nowe Plansze

Nowe Imprezy

Forum Alei Komiksu

Zapytaj Wydawcę

baner

NEWS

- Spotkania, wystawy, imprezy

Finisaż wystawy Pracowni Ilustracji, Komiksu oraz Preprodukcji Gier i Filmów


W środę 7 czerwca o godzinie 12:00 w galerii Wolna Przestrzeń na Wydziale Sztuk Wizualnych (ul. Franciszkańska 76/78) w Łodzi odbędzie się finisaż wystawy Pracowni Ilustracji, Komiksu oraz Preprodukcji Gier i Filmów.
Serdecznie zapraszamy na finisaż wystawy Pracowni Ilustracji, Komiksu oraz Preprodukcji Gier i Filmów, który odbędzie się w dn. 7 czerwca 2017 r. (środa) o godz. 12.00 w galerii Wolna Przestrzeń na Wydziale Sztuk Wizualnych (ul. Franciszkańska 76/78). Podczas finisażu odbędzie się prezentacja programu kształcenia Pracowni Ilustracji, Komiksu, Preprodukcji Gier i Filmu oraz omówienie przedstawionych na wystawie realizacji ćwiczeń. Ekspozycję można oglądać do 23 czerwca 2017 r.

20170607lodz

Program kształcenia dla studentów studiów stacjonarnych w Pracowni Ilustracji, Komiksu, Preprodukcji Gier i Filmu stawia sobie za cel opanowanie umiejętności praktycznych i teoretycznych w zakresie formy plastycznej właściwej dla malarstwa, rysunku, ilustracji, komiksu, storyboardu i concep artu.

Formuła ćwiczeń realizowanych w pracowni rozwija umiejętności studentów w zakresie zastosowania odpowiednich środków wyrazu charakterystycznych dla technik malarskich, rysunkowych, grafiki warsztatowej i projektowej oraz przestrzeni cyfrowej, ujmujących całe spektrum zagadnień; kompozycja obrazu na płaszczyźnie ze świadomością użycia koloru – granice rysunku. Koloryt czarno-białego świata. Budowanie świadomości studenta w oparciu o możliwości stosowanych środków wyrazu – obszary translacji a specyfika języka obrazowania.

Pojęcie napięcia płaszczyznowego, obrotu płaszczyzny, obrotu przestrzeni, dwuplanowości, przemienności przestrzeni (przemienności planów), obrotu koloru, obrotu czerni i bieli, tworzenia rytmów w obrębie kadru i stronicy wypełnionej kadrami – możliwości dekonstrukcji, znaczenie elementów typograficznych w zastosowaniu realizacji komiksowych i ilustracyjnych.

Podjęte przez studentów działania ukazują znaczenie ich dokonań w kontekście współczesnego, szeroko pojętego rozumienia działalności twórczej w obszarze wyżej wymienionych zjawis. Kształtują ich wrażliwość na możliwości interpretacji „kolorytu’’ otaczającego nas świata, zgodnymi z powszechnymi kodami percepcji oraz takimi, które ukazują ezoteryczne piętno idiolektycznych cech dzieła, które są materialnym dowodem niezależnej tożsamości twórcy.


[Ystad za asp.lodz.pl]


Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-