baner

NEWS

- Galeria

Szłapa ilustruje


W tym roku ukazały się cztery książki z ilustracjami Rafała Szłapy, w tym "Upadła świątynia" Dominiki Węcławek.

Upadła świątynia

Upadła świątyniaAutor: Dominika Węcławek
Ilustracja: Rafał Szłapa
Wydanie: I
Data wydania: Styczeń 2016
Seria: Legendy zrujnowanego miasta, Kompleks 7215
Oprawa: miękka
Format: 125x195 mm
Cena: 34,90 zł
Wydawnictwo: Fabryka Słów
ISBN: 978-83-7964-121-5


Dwie dekady po Zagładzie skuta lodem i pogrzebana pod radioaktywnym śniegiem metropolia wydaje się być martwa. Przyroda jednak nie znosi próżni. Pojawił się ktoś, lub coś, co wabi do siebie ocaleńców, skazując ich na śmierć. Z samego serca stołecznego metra wyrusza więc specjalna ekspedycja. Jej członków łączy niewiele, a różni niemal wszystko. Przeprawa przez wyklęte rewiry, nawiedzone pustkowia i mroczne podziemia okaże się prawdziwym wyzwaniem. Na szczęście rozkazy generała są jasne: dotrzeć do prawdy, nie dać się zabić, wszystkie zagrożenia eliminować bez pytania. Pozostaje tylko jedna wątpliwość, czy aby na pewno na uwadze władz jest dobro całej społeczności Tuneli?

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Upadła świątynia Upadła świątynia Upadła świątynia Upadła świątynia Upadła świątynia Upadła świątynia


Kraina Martwej Ziemi #1: Krew i stal

Kraina Martwej Ziemi #1: Krew i stalAutor: Jacek Łukawski
Ilustracja: Rafał Szłapa
Wydanie: I
Data wydania: Luty 2016
Oprawa: miękka
Format: 135x210 mm
Stron: 384
Cena: 34,90 zł
Wydawnictwo: Sine Qua Non
ISBN: 9788379245840


Gdy krew bohaterów zrosi Martwą Ziemię, stal będzie musiała dosięgnąć zdrajców.

Sto pięćdziesiąt lat po powstaniu Martwej Ziemi, z twierdzy granicznej wyrusza oddział żołnierzy, by wąskim przesmykiem przekroczyć zapomnianą krainę. U podnóża Smoczych Gór, w starym klasztorze ukryte jest coś, co musi powrócić do królestwa zanim Zasłona Martwej Ziemi pęknie i zaniknie.

Silny oddział pod dowództwem Dartora, starego, zaprawionego w bojach oficera wkracza w suche stepy by zmierzyć się z demonami przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Prawdziwy cel misji zna tylko przysłany w ostatniej chwili przewodnik. Lecz nawet on - tajemniczy Arthorn - nie przypuszcza, jaki los przygotowali dla nich bogowie i jak krucha jest równowaga znanego im świata.

Krew i stal to mocny debiut Jacka Łukawskiego, w którym klimat wczesnego średniowiecza znakomicie miesza się ze słowiańskim kolorytem.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Kraina Martwej Ziemi #1: Krew i stal Kraina Martwej Ziemi #1: Krew i stal


Lichwiarz

LichwiarzAutor: Wiktor Noczkin
Ilustracja: Rafał Szłapa
Data wydania: Maj 2016
Oprawa: miękka
Format: 125 x 195 mm
Stron: 488
Cena: 39,90 zł
Wydawnictwo: Fabryka Słów
ISBN: 978-83-7964-166-6


Gdy zapada zmrok, miasto układa się do snu. Jednak co ciekawsza część establishmentu dopiero się wtedy budzi...
Siedzący w swoim skromnym kantorku Kulawy chce tylko jednego: mieć święty spokój. Niestety, nie to jest mu pisane, gdy dwóch hersztów potężnych gangów rzuca się sobie do gardeł, a pradawna legenda o przeklętym skarbie z Siedmiu Wież ożywa dosłownie na jego oczach.
Dodajmy do tego chylące się ku upadkowi Cesarstwo, polityczne intrygi w Radzie Miasta, niewyjaśnione morderstwa i tajemnicze knowania...
A wszystko to od zmierzchu do świtu.
Oj tak. To będzie długa, pracowita noc.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Lichwiarz Lichwiarz


Na skraju strefy

Na skraju strefyAutor: Krzysztof Haladyn
Ilustracja: Rafał Szłapa
Wydanie: I
Data wydania: Kwiecień 2016
Oprawa: miękka
Format: 125 x 195 mm
Stron: 392
Cena: 37,91 zł
Wydawnictwo: Fabryka Słów
ISBN: 978-83-7964-155-0


„Broniąc granic Strefy, bronisz wszystkich obywateli Ojczyzny”
Wojskowa kompania karna na skraju strefy to nie miejsce dla mięczaków.
Ale sprawy naprawdę komplikują się, kiedy sierżant leży na biurku z przestrzeloną głową i pistoletem w ręce.
Plutonowy Petrenko, który go znalazł, wypił szklankę wódki, zanim do niego dotarło, że wdepnął w niezłe gówno.
Wtedy jeszcze nie wiedział w jakie.
Ucieczka w Zonę, w rocznicę wybuchu reaktora to nie jest najlepszy pomysł, ale jeśli strzelają do ciebie kumple, właściwie nie masz wyjścia.
Prawdziwa historia ze świata S.T.A.L.K.E.R.a jakiej nie powstydziliby się najlepsi autorzy.
Anomalie, bandy mutantów, zaginiony pociąg i cerkiew w środku zony pełna wyznawców, to tylko początek tej opowieści.
Karabin w dłoń, granat do kieszeni i w drogę.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Na skraju strefy Na skraju strefy


Kłopoty w Hamdirholm

Kłopoty w HamdirholmAutor: Wojciech Świdziniewski
Ilustracja: Rafał Szłapa
Wydanie: I
Data wydania: Październik 2009
Oprawa: miękka
Format: 125x195 mm
Stron: 344
Wydawnictwo: Fabryka Słów
ISBN: 978-83-7574-161-2


Hej ho, hej ho, na handel by się szło! Tak, tak, to już nie te czasy, kiedy krasnoludy nie wychylały nosa z najgłębszych szybów kopalni. Nadeszła nowa era - era kupiectwa, era kontaktów między rasowych i - co najważniejsze - era zysku.

A Pradziadek Dolgthrasir już dopilnuje, żeby klan Hamdira był w awangardzie zmian. Choćby miał swoich ziomków tam zaciągnąć za brody!

Inaczej mówiąc: za górami, za lasami, za rzekami żył sobie klan Hamdira. Wykuwali szyby w kopalniach, wypasali kozy, tłukli się czym popadło z sąsiednim klanem swoich odwiecznych wrogów. Aż przyszła wiosna... A wiosna jaka jest, każdy wie - śniegi topnieją, kwiatki kwitną, hormony szaleją... Z wiosną zawsze nadchodzą kłopoty.

W Kłopotach znajdziesz WSZYSTKO, co klasyczne, archetypiczne fantasy mieć powinno! Do tego końska dawka śmiechu i kpiny. Czy może być coś lepszego?


[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Kłopoty w Hamdirholm


Chłopcy #04

Chłopcy #04Autor: Jakub Ćwiek
Ilustracja: Rafał Szłapa
Wydanie: I
Data wydania: Listopad 2015
Seria: Chłopcy
Oprawa: miękka
Format: 140x205 mm
Stron: 400
Cena: 37,90 zł
Wydawnictwo: Sine Qua Non
ISBN: 9788379244973


Epicki finał bestsellerowej serii Chłopcy!

Po traumatycznych wydarzeniach z części trzeciej Cień i Piotruś wreszcie stawiają na swoim – oto w realnym świecie trwa wielka, nieprzerwana zabawa. Sporą rolę w ich planie mają odegrać Chłopcy, wciąż pozbawieni pamięci i tkwiący w zwyczajnym, nudnym życiu. Czy Dzwoneczek jest w stanie jeszcze coś zmienić, czy tylko mimowolnie realizuje kolejne założenia Cienia?

Droga wzywa, a największa z przygód – ta, z której nie da się wyjść cało, ale i której nie sposób uniknąć, czeka! Dzwoneczek i Chłopcy jeszcze nigdy nie byli tak blisko niej… Kiedy trzeba, bawi wyszukanymi żartami i ciętymi bon motami. Innym razem wyciska łzy i zmusza do refleksji. Wspaniałe zakończenie wspaniałej serii.

Jakub Ćwiek – jest bestsellerowym pisarzem młodego pokolenia. Znany z zamiłowania do klasycznego rocka oraz popkultury, ponadto jest znawcą i popularyzatorem komiksów na polskim rynku. Żyje w Drodze – spędza w podróży ponad dwie trzecie roku. Wymyślił oraz zrealizował Rock&Read Festival, największą w kraju trasę promującą czytelnictwo. Podczas pracy nad powieścią „Ciemność płonie” przez pół roku mieszkał na katowickim dworcu. Teksty Jakuba Ćwieka doczekały się adaptacji teatralnych, LARP-owych, teledysków, słuchowisk, komiksu, gry karcianej, dwóch filmów krótkometrażowych oraz serii koszulek.

Jakub Ćwiek jest autorem siedemnastu książek, licznych opowiadań i artykułów publicystycznych, scenariuszy i słuchowisk. Najbardziej znany ze stworzenia uniwersum Kłamcy, rozwija też światy, w których prym wiodą Chłopcy i Dreszcz, oraz wypuszcza się na zupełnie inne rejony. Dziesięciokrotnie nominowany do Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla, otrzymał ją w 2012 roku za opowiadanie „Bajka o trybach i powrotach”. W tym samym roku oraz ponownie dwa lata później został nominowany do Śląkfy w kategorii Twórca Roku.

Rok 2015 jest dla niego dziesięcioleciem rozpoczęcia pracy twórczej.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Chłopcy #04





[ljc]


Komentarze

Sortuj: od najstarszego | od najnowszego

Ros -

Zilustrował również polską grę karcianą - Dwarfs in Trouble (wydawnictwo Hex Games)