Obaner

Recenzja

Odpal savegame. Znasz już zasady? To odpal tryb kooperacji.

Przemysław Pawełek recenzuje All you need is kill - Na Skraju Jutra #2
7/10
Odpal savegame. Znasz już zasady? To odpal tryb kooperacji.
7/10
Keiji Kiriya zdążył poznać już zasady anomalii czasowej, w jakiej się znalazł. Budzi się w swojej jednostce wojskowej, spędza w niej dzień, po czym następnego ginie w walce z Mimikami - wrogami ludzkości. Swoją beznadziejną sytuację postanowił wykorzystać na swoją korzyść. Każdą kolejną 'pętlę' wykorzystuje do doskonalenia swoich umiejętności walki i obsługi pancerza wspomaganego, a w starciu szuka innych możliwości przeprowadzenia ataku. Coś się nagle zmienia. Poznaje bliżej Ritę Vrataski, czyli amerykańską 'stalową sukę', która - jak się okazuje - zawdzięcza swoje niebanalne wyszkolenie podobnej anomalii. Nagle samotność osoby uwięzionej w nieskończonej pętli czasowej staje się nieco mniejsza.

Po dynamicznym tomie pierwszym, gdy Kiriya szukał każdej możliwości wyjścia z cyklu powtórzeń, a potem niezmordowanie poświęcił się opracowywaniu skuteczniejszych metod walki, teraz fabuła nieco zwalnia. Poznajemy retrospektywnie historię Vrataski, a także kierującą nią motywację. Jest też nieco miejsca na zbliżenie prawdopodobnie jedynych osób na świecie, które rozumieją wzajemnie położenie swoje i ludzkości. Romans utrudnia fakt, że tylko Kiriya zdążył poznać już kilkukrotnie przed śmiercią poznać Ritę. Ona za każdym razem poznaje go na nowo, choć ze świadomością, że ta sytuacja miała już miejsce wiele razy.

Manga konsekwentnie eksploruje klimaty związane z grami i sieciami lokalnymi, dużo popularniejszymi w rozgrywkach multiplayer w latach, gdy powstawał książkowy pierwowzór komiksu. Mimicy operują świadomością zbliżoną do roju, a dodatkowo potrafią operować czasem. To one trzymają tu palec na guziku 'savegame', zresztą funkcje pojedynczych jednostek zostają tu opisane z użyciem terminologii informatycznej. Do Kirii i Rity należy rozpracowanie ich systemu oraz oczywiście walka, tym razem w trybie co-op.

Drugi tom "All You Need is Kill" ma zdecydowanie mniej rozmachu niż część pierwsza, wprowadzająca w świat. Autorzy mówią tu jednak nieco więcej o samych bohaterach i regułach rządzących ich światem. W zaprawionym goryczą finale porwali się co prawda na dość naciągane i melodramatyczne w mojej opinii rozwiązanie fabularne, ale biorąc pod uwagę pokręcony charakter pomysłu, na jakim oparto nowelę, a potem mangę - można im to chyba wybaczyć. Zamknięcie dyptyku powinno usatysfakcjonować tych, którym podobało się jego otwarcie.

Opublikowano:



All you need is kill - Na Skraju Jutra #2

All you need is kill - Na Skraju Jutra #2

Scenariusz: Hiroshi Sakurazaka
Rysunki: Takeshi Obata
Wydanie: I
Data wydania: Grudzień 2014
Seria: All you need is kill - Na Skraju Jutra
Druk: czarno-biały
Oprawa: miękka, obwoluta
Format: A5
Stron: 200
Cena: 25,20 zł
Wydawnictwo: JPF
ISBN: 9788374714440
WASZA OCENA
Brak głosów...
TWOJA OCENA
Zagłosuj!

Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-