baner

NEWS

- Rozmaitości

Marvel: Nemesis atakuje konsole


Gdy Electronic Arts ogłosiło, iż nabyło prawa do stworzenia i wydania bijatyki, w której w ręce gracza oddani zostali tak bohaterowie komiksów Marvela, jak i nowe, stworzone na potrzeby EA postaci, trudno było określić jak zareagować powinni gracze. Główne obawy wiązały się z połączeniem dwóch universów i stopieniem w grywalny produkt.

Okazuje się, że obawy były zbędne. Electronic Arts i developer Nihilistic (Vampire: The Masquerade, StarCraft: Ghost) zdecydowani są uczynić Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects tak uzależniającym, grywalnym i popularnym tytułem, jak to było w przypadku serii Marvel vs. Capcom.

Zapowiedziane na październik b.r. Rise of the Imperfects skupia się na postaci szalonego naukowca, który potajemnie, przez setki lat używał ludności Ziemi do swych badań. Ku jego zdziwieniu sprawy przyjmują zgoła niecodzienny obrót, gdy obiera sobie za cel takich herosów jak Thing, Wolverine, Spider-Man i Elektra. I od tego momentu rozgrywka zostaje oddana w ręce gracza - gdy zaczyna się wielkie bicie.

Póki co ujawniono jako grywalne postaci Spider-Mana, Wolverine'a i Iron mana (Marvel) oraz Johnny'ego Ohma i Brigade (EA). Łącznie do dyspozycji gracza oddanych zostanie 18 bohaterów.
Każdą z ujawnionych dotychczas postaci steruje się tak samo - jedyna różnica polega na tym, jaki efekt wywoła dana kombinacja.
Zaaplikowane przyciski Guard, Mobility, Super Power zwiększyć mają jeszcze potencjał gry. Guard to oczywiście blok, jednak zależnie od postaci, którą gramy będzie on różnie wyglądał - i tak np. Spider-Man będzie wyginał się na wszystkie strony unikając ciosów przeciwnika, Wolverine zaś użyje pazurów do blokowania uderzeń. "Mobility" odpowiedzialne jest za poruszanie się po środowisku 3D - po naciśnięciu przycisku Spider-Man zacznie huśtać się używając swych sieci, zwiększając dystans od przeciwnika. Użycie tego przycisku będzie pozwalało tez szybciej dotrzeć do przedmiotów zalegających na planszy - i użycia ich w walce. Każdy przedmiot na planszy może bowiem zostać przez gracza w taki czy inny sposób zostać użyty, otoczenie zaś, w miarę przeprowadzania kolejnych ataków, ulega zniszczeniu.
Wspomniany wyżej Power Button służy do modyfikowania ataków - kiedy wciśniemy go z jakimkolwiek innym atakiem, efekt będzie zgoła inny, niż gdybyśmy użyli tylko np. ataku z bliska.



Walka nie polega na zwykłej wymianie ciosów - bohaterowie mogą naprawdę korzystać z mocy znanych z komiksów. Iron Man na ten przykład w walce z Wolverinem wzniesie się w powietrze i zacznie atakować Rosomaka z góry. Ten zaś wspiąć będzie się musiał na najwyższy punkt na planszy, by zaatakować wiszącego w powietrzu Starka.

Każdego z bohaterów opisywały będą trzy wskaźniki: wskaźnik życia (oznaczający, ile mamy jeszcze energii, zanim czeka nas K.O.) - można go zregenerować na różne sposoby, zeżnie od postaci, którą gramy. Wolverine regeneruje się sam, zaś Johnny Ohm musi znaleźć instalację elektryczną by powiększyć swoje siły życiowe. Drugi wskaźnik to Super Power, którego użycie w połączeniu z indywidualnymi umiejętnościami postaci jest kluczem do zwycięstwa. I wreszcie trzeci - wskaźnik wściekłości. Rośnie on w miarę otrzymywani i zadawania ciosów, kiedy zaś jest naładowany możemy przypuścić druzgoczący atak połączony ze specjalnymi, kończącymi definitywnie starcie uderzeniami.

Grę zapowiedziano na platformy: Game Cube, Nintendo DS, PlayStation 2, PlayStation Portable, Xbox.

Klikaj tutaj by obejrzeć/ściągnąć trailer gry.

[ign.com]


Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-