reklama baner reklama
baner

NEWS

- Zapowiedzi

Wrześniowy Timof


Timof Comics przygotowało siedem premier na wrzesień. Sprawdźcie, jakie to są tytuły!
Angola Janga

Angola Janga

Scenariusz: Marcelo D'Salete
Rysunki: Marcelo D'Salete
Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Tłumaczenie: Jakub Jankowski
Druk: czarno-biały
Oprawa: twarda
Format: 160x230 mm
Stron: 432
Cena: 69,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-05-2

Angola Janga to niezależne królestwo zbiegłych niewolników założone pod koniec XVI wieku w Brazylii, które było latarnią wolności w kraju nękanym przez niewolnictwo. D’Salete ożywia historię i bolesne żywoty zbiegłych niewolników, pokazuje brutalność portugalskich kolonistów oraz bezwzględną walkę o władzę w tym nietrwałym królestwie. Angola Janga rzuca światło na długo pomijany w historii moment walki z niewolnictwem.

Marcelo D´Salete (1979) autor komiksów, ilustrator i wykładowca. Studiował projektowanie graficzne, posiada dyplom sztuk plastycznych i magisterium z historii sztuki. Najbardziej znanym jego komiksem jest Cumbe, w którym przedstawia czasy kolonialne i opór czarnoskórych Brazylijczyków wobec systemu niewolniczego. Komiks ten opublikowano również w Portugalii, Francji, Austrii, Włoszech i USA (Fantagraphics). Cumbe nominowano do nagród HQMIX 2015 (Brazylia) i RUDOLPH DIRKS AWARD 2017 (Niemcy), a także włączono do portugalskiego programu czytelniczego Plano Ler +. W 2016 autor wznowił komiks Encruzilhad, który traktuje o przemocy, czarnoskórej młodzieży i dyskryminacji w wielkich ośrodkach miejskich. W 2018 roku D'Salete otrzymał nagrodę Eisnera.

Książka opublikowana przy wsparciu Ministério da Cidadania do Brasil/Fundação Biblioteca Nacional.

Piękne i odważne przedsięwzięcie D’Salete dobitnie przekonuje, że dzieło sztuki może i nie zmieni przeszłości, ale z całą pewnością może rzucić na nią dokładniejsze i mocniejsze światło.
The Hufngton Post (USA)

Palmares cały czas żyje w zbiorowej pamięci czarnoskórych, a D’Salete interpretuje wspomnienie o nim, tak żywo kultywowane w XX w., dla nowego pokolenia czytelników. Robi to cudownie i rzetelnie, z godnością, na jaką Palmares zasługuje.
Mário Medeiros (autor A Descoberta de insólito, książki o literaturze „czarnej” i peryferyjnej w Brazylii w latach 1960-2000)

To robiący piorunujące wrażenie komiks historyczny wypełniony faktami o najbardziej znanym przypadku oporu czarnoskórych w kolonialnej Brazylii. Bardzo ważna pozycja w katalogu komiksów brazylijskich (gdybym dodał, że to „komiks wszech czasów”, to wątpię, żeby ktoś takie stwierdzenie uznał za przesadę).
Guilherme Sobota, gazeta O Estado de São Paulo

Wybitna powieść graficzna o najsławniejszym brazylijskim centrum oporu czarnoskórych.
Juliana Almeida, Folha de Pernambuco
Angola Janga Angola Janga Angola Janga Angola Janga Angola Janga Angola Janga Angola Janga
Bardo #02: Rita

Bardo #02: Rita

Scenariusz: Daniel Odija
Rysunki: Wojciech Stefaniec
Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Seria: Bardo, Nowy komiks polski
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 235 x 320 mm
Stron: 152
Cena: 99,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-09-0

„Rita” to druga część futurystycznej antyutopii z cyklu „Bardo”. W komiksie ponownie zanurzamy się w rzeczywistość miasta „bez końca”, gdzie wymarła roślinność, giną ostatnie gatunki zwierząt, a jedzenie zastąpiły chemiczne pigułki.

Czy jest szansa na ocalenie świata skażonego przekleństwem bezpłodności? Czy despotyczne rządy Naczelnego mają rację bytu, a eksperymenty doktora Majnda zmierzają ku życiodajnym rezultatom? Wreszcie czy Stolp wyjaśni trapiącą go zagadkę?

Jeśli chcecie znaleźć odpowiedź na te i inne pytania, sięgnijcie po „Ritę”, która jest kontynuacją „Stolpa”.


Wojciech Stefaniec jest specjalistą od barwy i konturu – światy, które buduje, cechuje niezwykła plastyczność, a tetralogia „Bardo” to dzieło, w którym popuścił wodze wyobraźni jak nigdy dotąd. Dla miłośników komiksu – lektura obowiązkowa.

Daniel Odija do tej pory był kojarzony z powieściami na wskroś realistycznymi, opowiadającymi o problemach z transformacją ustrojową. Tetralogia „Bardo” to radykalne odejście od tej tematyki. Dwukrotnie nominowany do Literackiej Nagrody „Nike”, jeden z najważniejszych polskich pisarzy w komiksie? To trzeba przeczytać.
Bardo #02: Rita Bardo #02: Rita Bardo #02: Rita Bardo #02: Rita Bardo #02: Rita Bardo #02: Rita Bardo #02: Rita
Donżon. Wydanie zbiorcze 1

Donżon. Wydanie zbiorcze 1

Scenariusz: Lewis Trondheim, Joann Sfar
Rysunki: Lewis Trondheim, Joann Sfar, Boulet
Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Seria: Donżon
Tłumaczenie: Wojciech Birek
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 220x290
Stron: 316
Cena: 140,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-06-9

W 1998 roku Joann Sfar i Lewis Trondheim rozpoczęli serię Donżon— sagę, która pod przykrywką parodii heroicznego fantasy skrywa bogate i złożone uniwersum porównywalne z dokonaniami wielkich klasyków literatury spod tego samego znaku.
Wydawnictwo timof comics w kolekcji wydań zbiorczych publikuje wszystkie odcinki kultowej serii, bez której prawdopodobnie nie powstałyby takie dzieła jak Pora na przygodę. To pełne wydanie, zredagowane pod auspicjami obu autorów, pozwoli w najlepszy z możliwych sposobów odkryć czytelnikom jedno najdoskonalszych dzieł w swym gatunku.
Podzielony na trzy cykle narracyjne Donżon to jeden z najbardziej wpływowych i oryginalnych komiksów europejskich. Na jego stronach pokazali się tak ważni autorzy, jak Christophe Blain, Blutch, Manu Larcenet czy Andreas, którzy wraz z Trondheimem i Sfarem stworzyli serię kipiącą energią, talentem i wyobraźnią.
Książkę wydano dzięki dofinansowaniu Instytutu Francuskiego w Polsce w ramach Programu Wsparcia Wydawniczego Boy-Żeleński.

LEWIS TRONDHEIM (ur. w Fontainebleau w 1964 roku), to jeden z najbardziej rozpoznawalnych reprezentantów francuskiego Nouvelle BD oraz członek założyciel kolektywu L’Association. Jego twórczość zrewolucjonizowała komiks frankofoński lat 90. XX w. W 1992 roku przedstawił światu Lapinota, a serię Donżon umiędzynarodowił w 1998 roku. Sam oraz we współpracy stworzył łącznie ponad 150 tytułów, które oscylują między niesamowitością i niezwykłością. Jego najnowszą serią jest Ralph Azham.

JOANN SFAR (ur. w Nicei w 1971 roku) to gwiazda komiksu światowego. Zadebiutował w szeregach L’Association. Pierwszy album opublikował w 1996 roku. Zajął miejsce w czołówce autorów francuskich wraz ze startem serii Donżon, którą stworzył wraz z Lewisem Trondheimem. Jego bibliografia jest bogata, rozległa i zróżnicowana. Jest w niej miejsce w zasadzie na każdy gatunek: biografię, komiks dziecięcy czy adaptacje literackie. Spośród jego dzieł wyróżniają się opowieści z uniwersum Wampira oraz Kot rabina, za którego zdobył trzy nagrody w Angoulême, i którego z powodzeniem wprowadził na wielki ekran.

BOULET (ur. w Meaux w 1975 roku) studiował sztukę w Strasburgu. Od początku wieku tworzy komiksy. Jego pierwsza seria to Raghnarok. Ale sławę przyniósł mu jego komiksowy blog, na którym publikuje od 2004 roku. W 2006 roku zastąpił Trondheima jako rysownik serii Donżon Zenit.
Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1 Donżon. Wydanie zbiorcze 1
Powroty

Powroty

Scenariusz: Pedro Moura
Rysunki: Marta Teives
Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Tłumaczenie: Jakub Jankowski
Druk: czarno-biały
Oprawa: twarda
Format: 170 x260 mm
Stron: 64
Cena: 42,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-11-3

Powroty to debiutancki album Pedro Moury i Marty Teives. To opowieść o tym, jak ludzie budują swój własny świat i szukają w nim spełnienia.
Magdalena wraca do małej wioski, w której mieszkała i dorastała ze swoją zmarłą babcią.
Załatwienie spraw związanych z zagospodarowaniem domu babci jest tylko pretekstem do podjęcia próby poradzenia sobie z przeszłością, która wciąż pozostaje otwartym rozdziałem życia.
Gwałtownie powracają sekrety dzieciństwa, przypominając cierpienie, rozdrapując stare rany, ale jednocześnie ujawniając nieoczekiwany wymiar najdawniejszych wspomnień.
Komiks otrzymał nagrodę dla najlepszego albumu portugalskiego na festiwalu Amadora BD 2018.
Dofnansowano ze środków Direção-Geral do Livro, dos Arquivos e das Bibliotecas (DGLAB) / Portugalia.
Powroty Powroty Powroty Powroty Powroty Powroty
Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego

Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego

Scenariusz: Jose Domingo
Rysunki: Jose Domingo
Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Tłumaczenie: Jakub Jankowski
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 210x290 mm
Stron: 112
Cena: 69,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-10-6

Nikomu niewadzący japoński pracownik biurowy wychodzi z pracy i nawet w najśmielszych snach nie przeczuwa, jak szalona i absurdalna odyseja go czeka, zanim dotrze do domu. Biedaczka o mały włos nie zmiażdży gigantyczne sushi, część drogi przebędzie w kiszkach przybysza z obcej planety, a nawet zwiedzi czeluście piekła, aby na koniec stanąć na czele obywatelskiego buntu. Na golasa. Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego to komiks zainspirowany grami video i kulturą popularną, skrzący się kolorami, pełen detali i postaci.

„José Domingo stworzył komiks, który wciąga czytelnika od pierwszej do ostatniej strony, który czyta się z zapartym tchem, a kiedy dochodzi się do końca, ma się ochotę wrócić do początku i zacząć czytać jeszcze raz”.
Gerardo Vilches

Najlepszy komiks hiszpański Salón Internacional del Cómic 2012 w Barcelonie.
Nominacja w kategorii najlepszy komiks zagraniczny Nagroda Eisnera 2014.

José Domingo (Saragossa, 1982) zaczynał w studio Dygra Films jako projektant postaci i rysownik storyboardów do filmów animowanych. W tym czasie był też członkiem kolektywu Polaqia. Pierwszy komiks, Cuimhne. El fuego distante (Dolmen), do scenariusza Kike Benlocha, wydał w 2008. Równocześnie tworzył wiele krótkich historyjek.

W 2011 ukazał się komiks Aventuras de un oficinista japonés (Bang Ediciones), pierwszy jego solowy pełnometrażowy album, który podczas trzydziestej edycji festiwalu komiksowego Salón Internacional del Cómic w Barcelonie został uznany za hiszpański komiks roku. Opublikowano go również w Anglii i USA (Nobrow Press). W 2014 był nominowany do Eisnera w kategorii komiksów zagranicznych.
Po publikacji Conspiraciones (Konspiracje; Astiberri, 2013), w ramach kolekcji Leyendas Urbanas (Miejskie Legendy), wydaje Pablo&Jane en la Dimensión de los Monstruos (Pablo&Jane w wymiarze potworów; Astiberri, 2015), swój pierwszy album dla dzieci, połączenie komiksu, książki ilustrowanej i książki-gry zaludnionej przez setki kolorowych potworów.

Po pierwszym doświadczeniu z publikacją dla publiczności dziecięco-młodzieżowej zrealizował jeszcze dwa projekty: No me hables de política (Nie chcę słyszeć o polityce; Montena, 2017), napisany przez Bertę Barbet, w którym w formie komiksu autorzy wyjaśniają działanie ustroju demokratycznego, oraz Vampire Defenders, w którym opowiedziana zostaje historia Tima, dziecka-wampira, i grupy superbohaterów dowodzonej przez jego ojca.

Prace José Domingo ukazały się także w różnych antologiach i wydaniach zbiorczych, m.in.: Panorama, Astiberri 2013; Marrón, Autsider Cómics; Island, Image Comics. Jest członkiem ekipy artystycznej Psiconautas, zajmującej się filmem animowanym, a prowadzonej przez Alberto Vázqueza i Pedro Rivero, a także zdobywcą nagrody Goya w 2016 za najlepszy film animowany.
Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego Przygody pewnego japońskiego pracownika biurowego
The Lisbon Studio antologia

The Lisbon Studio antologia

Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Tłumaczenie: Jakub Jankowski
Druk: czarno-biały / kolor
Oprawa: twarda
Format: 210x290 mm
Stron: 96
Cena: 69,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-12-0

Mówi się, że talenty wzajemnie się przyciągają. The Lisbon Studio, które ta antologia oraz zbiorowa wystawa podczas MFKiG 2019 przedstawiają, jest dobrym tego przykładem.

Antologia, którą trzymacie w rękach, to wybór prac z czterech numerów TLS Series, dokonany z myślą o polskich czytelnikach. Wybrano więc prace autorów, z których większość w Polsce nie jest już anonimowa albo za sprawą City Stories (Filipe Andrade i Ricardo Cabral), albo za sprawą opublikowanych albumów – Bal (Nuno Duarte i Joana Afonso), A wszystko to fado! (Nuno Saraiva), czy też wydanego na MFKiG 2019 komiksu Powroty (Pedro Moura i Marta Teives).

Autorzy: Marta Teives, Filipe Andrade, João Tércio, Nuno Saraiva, Nuno Duarte, Joana Afonso, Pedro Moura, Ricardo Cabral.

Dofinansowano ze środków Direção-Geral do Livro, dos Arquivos e das Bibliotecas (DGLAB) / Portugalia oraz Camões – Instituto da Cooperação e da Língua, I.P / Portugalia.
The Lisbon Studio antologia The Lisbon Studio antologia The Lisbon Studio antologia The Lisbon Studio antologia The Lisbon Studio antologia The Lisbon Studio antologia

Plemię sów #02

Plemię sów #02

Scenariusz: Łukasz Wnuczek
Rysunki: Łukasz Wnuczek
Wydanie: I
Data wydania: 30 Wrzesień 2019
Seria: Plemię sów
Druk: czarno-biały
Oprawa: miękka
Format: 165x240 mm
Stron: 64
Cena: 19,90 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-66347-08-3

Plemię Sów to fantastyczno-przygodowa opowieść stanowiąca połączenie elementów mitów i legend skandynawskich i północnoamerykańskich. Arosenen musi stoczyć walkę z demonem, który nęka Indian. Czarownik Lox jest złem nękającym Plemię sów. Czy kobiety Skenchetoa poradzą sobie z wszechogarniającą przemocą i magią?

Łukasz Wnuczek (rocznik 1981) – scenarzysta, ilustrator i rysownik komiksów, twórca Plemienia Sów. Obecnie pracuje nad trzecim tomem serii oraz dwiema powieściami graficznymi.
Plemię sów #02 Plemię sów #02 Plemię sów #02 Plemię sów #02 Plemię sów #02 Plemię sów #02


[ljc]


Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-