reklama baner reklama

Nowe Teksty

Utknąć w Filadelfii
Panic o 1. tomie "Oblivion Song. Pieśń otchłani"
Wino im starsze tym… gorsze?
Sus o "Torpedo 1972"
Pomściciele z Gotham
Gierszewski o "Batman. Detective Comics: Syndykat ofiar"
Retro Batman
Sławiński o "Batman. Świt mrocznego księżyca"
Nosił Wade razy kilka
Grygiel o "Deadpool. Wszystko, co dobre…"

Zapowiedzi

Nowe Plansze

Nowe Imprezy

Forum Alei Komiksu

Zapytaj Wydawcę

baner

NEWS

- Zapowiedzi

Maj z Timofem


Aż sześć premier przygotowało Timof Comics na Festiwal Komiksowa Warszawa (17-20 maja, PGE Narodowy). Sprawdźcie tytuły, bo niektóre Was mocno zaskoczą!

Beneficio

Beneficio

Scenariusz: Michał Kalicki
Rysunki: Krzysztof Gawronkiewicz
Wydanie: I
Data wydania: 21 Maj 2018
Druk: kolor/czarno-biały
Oprawa: twarda
Format: 148x210
Stron: 136
Cena: 69,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-65527-67-7
Komiks nr 249

„Beneficio” – to nie tylko nieistniejące miejsce, to historia, która w dobie łatwych pozornie podróży w najodleglejsze zakątki naszego globu, może przytrafić się każdemu. Ta poetycka powieść jest próbą udzielenia wymijającej odpowiedzi na kilka pytań związanych z zagadkami naszej rzeczywistości, nurtujących ambitniejszą, młodszą i starszą, młodzież.
Kiedyś ludzkość nie przemieszczała się tak powszechnie jak dzisiaj. Mało kto opuszczał rodzinną wieś; tajemnicą było to, co za wzgórzem lub linią horyzontu. W zamian istniała jednak niemal nieograniczona przestrzeń na sztuczki kuglarzy, opowieści wędrownych świątkarzy, włosy Anny Csillag, badawcze spojrzenie Rasputina czy donośne rżenie człowieka konia, o którym wspominał Dino Buzzati. Dziś nie ma już tamtych koni i tamtych ludzi. Każdy może kupić samolotowy bilet i znaleźć się gdziekolwiek, bez większej świadomości gdzie jest i przede wszystkim po co tam poleciał. Alternatywnym celem podróży może być zatem każdy inny człowiek, ale tu także napotykamy na głucho brzmiące rozczarowanie powszechną unifikacją myśli, gestów i słów. Co zatem robić? Gdzie jechać? O tym właśnie jest ten album.

UWAGA
Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za skutki poszukiwań wszystkiego i niczego na własną rękę. Jedną z myśli przyświecających idei powstania albumu była głęboka troska, aby ludzka populacja, żyjąca współcześnie, jak i ta w bliżej niesprecyzowanej przyszłości, potrafiły odróżnić wronę od gawrona. Ignorancja potomków Adama i Ewy w tej kwestii dotkliwie obraża bowiem oba gatunki ptaków.


Krzysztof Gawronkiewicz – urodzony w Warszawie, gdzie mieszka i pracuje. Autor ilustracji do takich albumów jak: „Mikropolis", „Achtung Zelig!", „Esencja", „Romantyzm", „Powstanie", „Kwintesencja", „Krzesło w piekle". Wydawały go m.in. na rynku frankofońskim wydawnictwa Casterman, Dupuis Aire Libre, Arte, Glénat, Dargaud i magazyn „Spirou”. W 2003 roku wspólnie ze scenarzystą Grzegorzem Januszem zdobył nagrodę Grand Prix podczas pierwszej edycji Europejskiego Konkursu Komiksowego telewizji Arte i wydawnictwa Glénat za komiks „"Esencja".

Michał Kalicki – urodzony, owszem. Studiował architekturę i dziennikarstwo, aby ostatecznie zadowolić rodziców dyplomem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zajmuje się pisaniem dialogów i scenariuszy, także do popularnych polskich seriali. W 2011 roku opublikował debiutancką powieść „Jak być nikim? Poradnik dla początkujących”, którą dedykuje zwłaszcza tym, którzy na co dzień borykają się z deficytem ambicji.

[opis wydawcy]
Beneficio Beneficio Beneficio Beneficio Beneficio Beneficio
Eden

Eden

Scenariusz: Tomasz Woroniak
Rysunki: Tomasz Woroniak
Wydanie: I
Data wydania: 21 Maj 2018
Druk: czarno-biały
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: 165x240
Stron: 232
Cena: 49,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-65527-64-6
Komiks nr 248

Pewnej wigilijnej nocy zwierzęta zaczynają gadać. I już nie przestają. Ludziom niespecjalnie się podoba, co mają do powiedzenia, a skutki nawiązania szczerej komunikacji okazują się dramatyczne.

Nie ma już wymówek, że skoro ktoś beczy albo miauczy, to pan tego nie rozumie. Nie ma usprawiedliwień, że jak ktoś muczy albo piszczy, to pani może zignorować. Karty zostają wyłożone na stół, a ludzie muszą sobie z tym poradzić.

Tomek Woroniak nie grzmi, nie uprawia taniego kaznodziejstwa ani nie wymądrza się. Oferuje niezwykle mądry komiks, który powinien zmusić do myślenia i wpłynąć na weryfikację przyzwyczajeń. A przy okazji opowiada znakomitą, naładowaną emocjami historię obyczajową – najlepszą w komiksie polskim od czasów „Będziesz smażyć się w piekle” Prosiaka.

Dominik Szcześniak

Tomasz Woroniak – miłośnik kawy. Z wykształcenia technik elektronik i „plamista” przestrzenny, z pasji rysownik, grafik, animator, współtwórca reklam i aktor improwizator. Kiedyś pasjonat wspinaczki i 10-dniowego odosobnienia podczas medytacji Vipassana. W wolnych chwilach podróżuje po Bałkanach. Zakochany w komiksie od 7. roku życia, tata 4-letniej Amelii.

[opis wydawcy]
Eden Eden Eden Eden Eden Eden
Futura nostalgia. Część 1

Futura nostalgia. Część 1

Scenariusz: Tony Sandoval
Rysunki: Tony Sandoval
Wydanie: I
Data wydania: 21 Maj 2018
Seria: Futura nostalgia
Tłumaczenie: Katarzyna Sajdakowska
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 190x260 mm
Stron: 56
Cena: 42,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-65527-66-0
Komiks nr 252

"– Byłoby niesamowicie, gdyby do czegoś między nami doszło. Chodzilibyśmy razem, całowali się.
Chociaż później byłoby ciężko, kiedy byśmy zerwali.
Nie zniosłabym takiego smutku! To okropne!
– Hej! Uspokój się. Co ty pleciesz? Jeszcze go nie upolowałaś, a już mówisz o zerwaniu!"

Meksykański twórca Tony Sandoval przedstawia nam w swojej nowej serii kronikę dorastania, doprawioną wybuchowymi elementami fantastycznymi.

Tony Sandoval to twórca niezwykle konsekwentny, którego komiksy wyróżniają się nie tylko charakterystycznymi rysunkami, ale przede wszystkim oryginalnymi, nieoczywistymi fabułami.
Michał Kamiński, onet.pl

Tony es un bastardo!
Tony tiene núcleo grandes!
- napisy na murach w Ciudad Obregón.


[opis wydawcy]
Futura nostalgia. Część 1 Futura nostalgia. Część 1 Futura nostalgia. Część 1 Futura nostalgia. Część 1
Irena #03: Warszawa

Irena #03: Warszawa

Scenariusz: Jean David Morvan, Severine Trefouel
Rysunki: David Evrard
Kolor: Walter Pezzali
Wydanie: I
Data wydania: 21 Maj 2018
Seria: Irena
Tłumaczenie: Małgorzata Fangrat
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 235x315 mm
Stron: 68
Cena: 49,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-65527-65-3
Komiks nr 250

W 1940 roku wojska nazistowskich Niemiec okupowały Polskę. Żydzi w Warszawie zostali zesłani do otoczonego murami getta. Każdy, kto próbuje uciec, jest zabijany bez ostrzeżenia; jedynymi, którzy mogą wjeżdżać do getta i wyjeżdżać z niego, są przedstawiciele Wydziału Opieki Społecznej. Wśród nich jest Irena Sendlerowa, która codziennie przywozi jedzenie, leki i wsparcie uwięzionym w tym piekle, cierpiącym z powodu chorób i niedożywienia. Irena jest wzorem odwagi: nie waha się przeciwstawić strażnikom, aby zrobić więcej, niż pozwalają okupanci. Zdecydowała się na to w dniu, gdy na łożu śmierci młoda matka powierza jej życie swego syna. Ten punkt zwrotny i następujące po nim wydarzenia sprawiają, że Irena angażuje się w ratowanie dzieci z getta. Aby to zrobić, musi być gotowa zaryzykować życie.

Irena Sendlerowa, działaczka ruchu oporu, była jedną z bohaterek II wojny światowej. Uratowała prawie 2500 żydowskich dzieci z warszawskiego getta. W 1965 roku uznana za Sprawiedliwą wśród Narodów Świata. Zmarła w 2008 roku w Warszawie.

O Irenie:
Wrażliwość na cierpienie innych, hart i moralna niezłomność Sendlerowej stanowią wzorzec do naśladowania. Daleki jestem od uogólnień i generalizowania, ale wydaje mi się, że współczesna sytuacja polityczna i społeczna powoduje, iż warto dzieci zapoznać z omawianym komiksem. Rzecz prowokuje do rozmowy o okropieństwach wojny, ale i o prawości, odpowiedzialności oraz szlachetności.
Maciej Gierszewski, Kopiec Kreta

Warto podsunąć go do przeczytania dzieciom, ale lektura będzie zajmująca także dla dorosłych. Trzeba jednak potraktować tę opowieść, zgodnie z intencjami autorów, jako jedynie zaproszenie do samodzielnego studiowania niezwykłego życia tytułowej bohaterki. Nie jest to bowiem komiks historyczny w sensie ścisłym, nie jest to także – tym bardziej – dokument ukazujący wiernie poszczególne zdarzenia z jej życia (choć w komiksie znalazły się przypisy wyjaśniające pewne zdarzenia oraz lista książek poświęconych Irenie Sendlerowej). „Irena” pozostaje dostosowaną do dziecięcej wrażliwości, mądrą i przejmującą wizją życia zgodnego z pewnymi wartościami. Jest to budująca opowieść o tym, że nawet w czasach, gdy tak trudno było żyć godnie, byli ludzie przedkładający życie innych ponad własne bezpieczeństwo.
Paweł Ciołkiewicz, esensja.pl

[opis wydawcy]
Irena #03: Warszawa Irena #03: Warszawa Irena #03: Warszawa Irena #03: Warszawa Irena #03: Warszawa Irena #03: Warszawa
Lżejsza od swojego cienia

Lżejsza od swojego cienia

Scenariusz: Katie Green
Rysunki: Katie Green
Wydanie: I
Data wydania: 21 Maj 2018
Tłumaczenie: Kamila Kowerska
Druk: czarno-biały
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: 170x260
Stron: 512
Cena: 110,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-65527-42-4
Komiks nr 247

CHWYTAJĄCY ZA SERCE I PODNOSZĄCY NA DUCHU PAMIĘTNIK GRAFICZNY.

Jak większość dzieci Katie była wybredna. W milczeniu wysłuchiwała rodziców grożących, że niedokończone posiłki dostanie następnego dnia na śniadanie. Niezjedzone porcje ukrywała w swoim pokoju. Zdarza się, że przez nagromadzenie pewnych okoliczności normalne zachowanie przerodzi się w coś złowrogiego, coś zabójczego. Tak było w przypadku Katie.

Katie Green na ponad 500 stronach opowiada o genezie swojej anoreksji, powolnym wychodzeniu z choroby, nadużyciach ze strony osób, które żerując na słabości chorego, dopuszczają się niewyobrażalnych czynów. Odkrywa przed czytelnikami swoje najintymniejsze sekrety, opowiada o lękach i problemach związanych z wchodzeniem w samodzielne życie.

„Lżejsza od swojego cienia” to nie tylko rysunkowa historia choroby, walki z zaburzeniami odżywiania i powolnego dochodzenia do zdrowia. To zapis dojrzewania, zdobywania świadomości własnego ciała, zmagania się z własnymi ograniczeniami, odkrywania wewnętrznej siły.

To wycieczka do mrocznego jądra choroby, która wciąż pozostaje tabu. Jest to pozycja, z którą utożsami się zarówno dorosły czytelnik, dla którego lektura stanowić będzie impuls do refleksji nad swoim dojrzewaniem, jak i młodzież, dla której historia Katie będzie inspirację do walki z przeciwnościami losu i własnymi demonami.

Katie Green wychowała się na przedmieściach Londynu. W 2002 roku wyjechała na studia do Bristolu, gdzie mieszkała przez dziesięć lat. Obecnie żyje w Devon, w południowo-zachodniej Anglii. Po zdobyciu wyższego wykształcenia w zakresie nauk przyrodniczych studiowała ilustrację sekwencyjną, w 2009 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem.

Tworzenie graficznego pamiętnika „Lżejsza od swojego cienia” rozpoczęła w ramach pracy dyplomowej. Ukończenie liczącego ponad 500 stron komiksu zajęło jej blisko pięć lat. Książka po raz pierwszy ukazała się w Wielkiej Brytanii w 2013 roku. Katie tworzy ziny, krótkie formy komisowe i ilustracje dla wybranych klientów komercyjnych, a także pracuje nad szeregiem własnych projektów. Jej prace ukazują się w książkach, są również prezentowane na wystawach. Katie prowadzi warsztaty i prezentacje w różnych miejscach na terenie Wielkiej Brytanii i poza granicami kraju.


[opis wydawcy]
Lżejsza od swojego cienia Lżejsza od swojego cienia Lżejsza od swojego cienia Lżejsza od swojego cienia Lżejsza od swojego cienia Lżejsza od swojego cienia
S.

S.

Scenariusz: Gipi
Rysunki: Gipi
Wydanie: I
Data wydania: 21 Maj 2018
Tłumaczenie: Jacek Drewnowski
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 168x240
Stron: 112
Cena: 69,00 zł
Wydawnictwo: Timof Comics
ISBN: 978-83-65527-54-7
Komiks nr 251

S. mówi, że nie ma nic lepszego niż wypłynąć w morze, nałowić ryb i ugotować je w kokpicie, a potem zapalić cygaro, i pić czerwone wino, i wylegiwać się w cieniu, i zasnąć.

Gipi (wł. Gianni Pacinotti) – urodzony w 1963 roku w Pizie włoski rysownik i scenarzysta. Swoją karierę zaczął jako ilustrator i autor reklam. Tak naprawdę dopiero od 1992 roku regularnie realizował krótkie formy komiksowe, które publikował we włoskich czasopismach i magazynach. Wydana w 2004 roku przez Coconino Press, stałego wydawcę Gipiego we Włoszech, powieść graficzna Appunti per une Storia di Guerra doczekała się również francuskiej edycji i przyniosła autorowi pierwszy znaczący sukces – prestiżową nagrodę dla najlepszego komiksu roku na festiwalu w Angoulême. To wyróżnienie i uznanie na największym komiksowym rynku w Europie zwróciło na Gipiego uwagę wydawców z całego świata. W Polsce ukazały się do tej pory dwa jego komiksy: Sala prób i Ziemia swoich synów.

[opis wydawcy]
S. S. S. S. S. S.


[ljc]


Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-