baner

NEWS

- Galeria

Plansze z TinTina


Otrzymaliśmy właśnie pakiet przykładowych plansz z październikowych TinTinów. Zachęcamy do lektury!

Przygody TinTina #14: Świątynia Słońca

Przygody TinTina #14: Świątynia SłońcaScenariusz: Herge
Rysunki: Herge
Wydanie: II
Data wydania: Październik 2014
Seria: Przygody TinTina
Wydawca oryginału: Casterman
Tłumaczenie: Marek Puszczewicz
Druk: kolor, kreda
Oprawa: miękka
Format: 220x295 mm
Stron: 64
Cena: 24,99 zł
Wydawnictwo: Egmont


Kontynuacja opowieści z tomu Siedem kryształowych kul.

Tintin i kapitan Baryłka wyruszyli do Ameryki Południowej w poszukiwaniu profesora Lakmusa i w celu rozwikłania zagadki inkaskiej mumii. Pomaga im młody Indianin Zorrino, którego Tintin uratował przed śmiercią. Ekspedycja pokonuje długą i pełną niebezpieczeństw podróż przez Andy aż do Świątyni Słońca, gdzie więziony jest Lakmus. Gdy docierają na miejsce, spotykają potomków Inków, którzy żyją w dzisiejszych czasach. Reporter i kapitan, podobnie jak Lakmus, zostają skazani na śmierć przez spalenie na stosie. Od teraz ich los zależy już tylko od sprytu młodego Tintina...

Świątynia Słońca oraz Siedem kryształowych kul stały się podstawą scenariusza filmu z 1969 r. zatytułowanego Tintin i świątynia Słońca. Na ich podstawie powstały także dwa odcinki serialu animowanego Przygody Tintina.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Przygody TinTina #14: Świątynia Słońca Przygody TinTina #14: Świątynia Słońca Przygody TinTina #14: Świątynia Słońca


Przygody TinTina #15: Tintin w krainie czarnego złota

Przygody TinTina #15: Tintin w krainie czarnego złotaScenariusz: Herge
Rysunki: Herge
Wydanie: II
Data wydania: Październik 2014
Seria: Przygody TinTina
Wydawca oryginału: Casterman
Tłumaczenie: Marek Puszczewicz
Druk: kolor, kreda
Oprawa: miękka
Format: 220x295 mm
Stron: 64
Cena: 24,99 zł
Wydawnictwo: Egmont


Media informują o kolejnych przypadkach wybuchających silników samochodów. Transport w całym kraju jest sparaliżowany. Przyczyną tych niebezpiecznych wypadków jest benzyna z domieszką składnika powodującego eksplozje. Gdy młody reporter Tintin sam staje się świadkiem takiego zdarzenia, postanawia dowiedzieć się więcej o tej tajemniczej sprawie. Wraz z detektywami Tajniakiem i Jawniakiem udają się na pokładzie tankowca do Khemedu (fikcyjne państwo na Bliskim Wschodzie), skąd pochodzi wadliwe paliwo. Na miejscu wszyscy zostają aresztowani, co jest dopiero początkiem ich dalszych perypetii. W toku wydarzeń Tintin spotyka swojego wroga doktora Müllera (tom 7, Czarna Wyspa), którego widzi podczas wysadzania gazociągu. Gdy syn władcy Mohammeda Ben Kalish Andrutha, książę Abdallah, zostaje porwany, Tintin podejrzewa o to właśnie Müllera (który podaje się za archeologa profesora Smitha). Ściga go w nadziei, że uratuje księcia i że Müller ma coś wspólnego z całą benzynową aferą.

Fikcyjne państwo Khemed nie było od początku miejscem akcji tej przygody Tintina. W wydaniach z lat 1939–40 i 1948–50 rzecz działa się w Brytyjskim Mandacie Palestyny. W 1972 r. fragmenty komiksu wskazujące na tę lokalizację zostały przerysowane.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Przygody TinTina #15: Tintin w krainie czarnego złota Przygody TinTina #15: Tintin w krainie czarnego złota Przygody TinTina #15: Tintin w krainie czarnego złota


Przygody TinTina #16: Kierunek Księżyc

Przygody TinTina #16: Kierunek KsiężycScenariusz: Herge
Rysunki: Herge
Wydanie: II
Data wydania: 6 Październik 2014
Seria: Przygody TinTina
Wydawca oryginału: Casterman
Tłumaczenie: Marek Puszczewicz
Druk: kolor, kreda
Oprawa: miękka
Format: 220x295 mm
Stron: 64
Cena: 24,99 zł
Wydawnictwo: Egmont


Profesor Lakmus otrzymuje od rządu Syldawii tajne zlecenie. Ma zbudować rakietę, która poleci na Księżyc. Tintin i kapitan Baryłka zgadzają się wziąć udział w ryzykownej ekspedycji. Gdy przyjeżdżają do Syldawii, zostają przewiezieni do Instytutu Atomowego Sprodj w Glomb. Eskortuje ich specjalna jednostka, która chroni instytut przed inwigilacją. Okazuje się bowiem, że obcy rząd bardzo interesuje się badaniami przeprowadzanymi w instytucie. Problemy zaczynają się już na etapie testowania prototypu rakiety, kiedy zostaje ona przechwycona przez obcą stację nadawczą. Członkowie ekipy profesora Lakmusa przypuszczają, że wśród nich musi być szpieg, jednak nie są w stanie wskazać podejrzanego. Przygotowania do lotu na Księżyc trwają więc nadal i ekwipunek przechodzi dalsze testy. Jak zwykle nie obywa się bez licznych komplikacji...

Opowieść ma swoją kontynuację w tomie 17. Spacer po Księżycu.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Przygody TinTina #16: Kierunek Księżyc Przygody TinTina #16: Kierunek Księżyc Przygody TinTina #16: Kierunek Księżyc




Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-