baner

NEWS

- Ukazały się

Nowości komiksowe


Prezentujemy listę komiksów, które trafiły do sprzedaży w ciągu ostatnich kilkunastu dni. Każdy znajdzie coś dla siebie!

The Ultimates: Super-human

The Ultimates: Super-humanScenariusz: Mark Millar
Rysunki: Bryan Hitch
Wydanie: I
Data wydania: 24 Październik 2013
Seria: Wielka Kolekcja Komiksów Marvela
Wydawca oryginału: Marvel Comics
Redaktor naczelny: Christine Meyer
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 263 x 175 mm
Cena: 39,99 zł
Wydawnictwo: Hachette




Biblia w komiksie

Biblia w komiksieScenariusz: Iva Hoth
Rysunki: Andre Le Blanc
Wydanie: II
Data wydania: Październik 2013
Tytuł oryginału: The Picture Bible
Tłumaczenie: Ewa Czerwińska
Druk: kolor
Oprawa: miękka
Format: 138 x 215 mm
Stron: 800
Cena: 59,99 zł
Wydawnictwo: Vocatio
ISBN: 978-83-7829-110-7
Konsultacja naukowa - ks. prof. dr hab. Waldemar Chrostowski


Biblia w komiksie to wyjątkowa pozycja na rynku wydawniczym. Szczególnie spodoba się dzieciom i młodzieży. Z pewnością będą nią zachwyceni wszyscy ci, którzy nie przepadają za czytaniem biało-czarnego druku. To świetna książka dla wszystkich, którzy lubią komiksy.
Wartka akcja i niezwykle dynamiczne ilustracje sprawiają, że trudno tę książkę odłożyć. W języku polskim Biblia w komiksie ukazuje się uzupełniona o skalę czasową, spis opowiadań i mapy.

[opis wydawcy]

Biblia w Komiksie 1-36 by Oficyna Wydawnicza VOCATIO



Bartnik Ignat i skarb puszczy

Bartnik Ignat i skarb puszczyScenariusz: Tomasz Samojlik
Rysunki: Tomasz Samojlik
Wydanie: I
Data wydania: Październik 2013
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 166 x 238 mm
Stron: 116
Cena: 39,90 zł
Wydawnictwo: Fundacja Tranzyt, Centrala
ISBN: 978-83-63892-24-1


W głębi prastarej puszczy bartnik Ignat dogląda pszczół zamieszkujących barcie wysoko na drzewach, tak jak robili to jego ojciec, dziad, pradziad i ich przodkowie. Ludzie mówią, że Ignat dostaje od lasu wszystko, czego potrzeba do życia, że zna każdy ostęp i uroczysko w puszczy, że rozmawia ze zwierzętami i drzewami... Choć Ignat żyje w świecie poza czasem, choć nie chce wiedzieć, który jest rok, bieg historii nie zwalnia. Spokojne życie w zgodzie z dawnymi zwyczajami zostaje przerwane. Puszcza trafia w ręce nowych właścicieli, dla których liczą się tylko spodziewane zyski ze sprzedaży tysięcy dębów i sosen.
Ignat nie spocznie jednak, póki jest choć cień nadziei na ocalenie lasu i zachowanie tysiącletniej tradycji. To jego puszcza.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Bartnik Ignat i skarb puszczy Bartnik Ignat i skarb puszczy Bartnik Ignat i skarb puszczy Bartnik Ignat i skarb puszczy Bartnik Ignat i skarb puszczy Bartnik Ignat i skarb puszczy Bartnik Ignat i skarb puszczy


Opowieści graficzne

Opowieści graficzneScenariusz: Julian Antoniszczak
Rysunki: Julian Antoniszczak
Wydanie: I
Data wydania: Październik 2013
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Stron: 184
Cena: 59,00 zł
Wydawnictwo: Ha!art


Rok 2013 należy do Antonisza. Monumentalna, retrospektywna wystawa dzieł tego klasyka animacji w warszawskiej Zachęcie i krakowskim Muzeum Narodowym zbiega się w czasie z wydaniem nieznanych dotąd opowieści graficznych. Antonisz był bezsprzecznie najbardziej totalnym artystą w dziejach polskiego kina:
reżyserem, scenarzystą, autorem oprawy plastycznej, kompozytorem, a także wynalazcą i konstruktorem aparatury, za pomocą której realizował swe filmy. Publikacja Korporacji Ha!art pokaże go także jako niezwykle oryginalnego twórcę opowieści graficznych i komiksów. Unikatowe historie obrazkowe, stworzone przez Antonisza na przestrzeni czterdziestu lat w różnych momentach jego życia, stanowią bezcenne uzupełnienie twórczości artysty. Książka odzwierciedla różnorodność tematów i technik narracyjno-graficznych stosowanych przez autora – poczynając od młodzieńczej, 64-stronicowej próby „Przygody Hitlera” z 1954 roku, przez obszerny scenopis obrazkowy do niezrealizowanego filmu „Pierony” (lata 70.), aż po liczący dwadzieścia dwie strony fotokomiks „Jak powstało Muzeum Filmu Non-Camera”(1984 r.). Wszystkie wymienione realizacje stanowią świadectwo nieprzeciętnej wyobraźni, znakomitego zmysłu obserwacji i surrealistycznego poczucia humoru, wspartych inwencją formalną, widoczną w
wykorzystaniu przez artystę szerokiego arsenału środków plastycznych. „Realizacja filmów eksperymentalnych metodami grafiki artystycznej poprzez odbijanie grafik bezpośrednio na taśmie filmowej z pominięciem kamery filmowej jest szansą na stworzenie filmu będącego autentycznym dziełem sztuki” – pisał artysta w swoim „Manifeście artystycznym grupy twórczej Non-Camera” z 1977 roku. W wyniku interwencji autora film – jako unikatowy obiekt – zyskuje rangę obiektu sztuki, a sama taśma filmowa nabiera cech „hipergęstej” sekwencji
grafik, w której rozbity na fazy ruch budzi skojarzenia z narracją komiksową. Tego rodzaju podejście do materii filmowej pozwala wpisać Antonisza nie tyle do grona „filmowców”, co raczej intermedialnych, awangardowych artystów, traktujących swoje kinematograficzne realizacje jako część większego, interdyscyplinarnego (lub postdyscyplinarnego) projektu.

Należy więc umieścić krakowskiego animatora w gronie artystów filmowców takich, jak Stefan i Franciszka Themersonowie, Andrzej Pawłowski, Jan Lenica, Zbigniew Rybczyński, a współcześnie – Wojciech Bąkowski, Agnieszka Polska czy Norman Leto. Niejednokrotnie w twórczości tego rodzaju autorów scaleniu
ulegają środki przynależne różnym dziedzinom artystycznym – animacja często stanowi łącznik pomiędzy działaniami z obszaru grafiki, ilustracji, plakatu, komiksu i fotografii. Komiks zajmuje w tym zestawieniu – co
podkreśla się dość rzadko – miejsce szczególne.

Sabina Antoniszczak o „Opowieściach graficznych”: „Przygody Hitlera” – komiks narysowany przez Juliana Antoniszczaka w czasach szkolnych. Antonisz umieścił na nim datę: 1954 rok, co oznacza, że stworzył go w wieku 12-13 lat. Komiks powstał przede wszystkim z myślą o młodszym bracie Juliana, Ryszardzie Antoniszczaku, który pamięta, że obaj pasjonowali się wtedy m.in. pieskiem Pifem oraz przygodami Placida i Muso z francuskiego czasopisma „Vaillant”. Inspiracje te są widoczne w stylu rysunkowym „Przygód Hitlera”.

„Pierony” (ok. 1975 r.) – historia dwóch górników ze Śląska, którzy w czynie społecznym w ramach wykonania 15000% normy, pobili rekord w ręcznym drążeniu szybu i używając jedynie kilofów, przekopali się na drugą stronę kuli ziemskiej aż do Australii. Szyb mógłby być wspaniałym kanałem komunikacyjnym między Wschodem i Zachodem, jednak z powodu Zimnej Wojny został zamknięty i zaplombowany po paru incydentach, jak wrzucanie przez „tamtych z NATO” stonki ziemniaczanej i zdjęć pornograficznych...

„Jak powstało Muzeum Filmu Non-Camera” – komiks fotograficzny z 1984 roku. Antonisz od zawsze skrzętnie przechowywał, segregował i opisywał wszystko, co stworzył. Zaczął budować pod Krakowem dom letniskowy i w pewnym momencie wpadł na pomysł stworzenia w nim Muzeum filmu Non-Camera, które stanowić miało przede wszystkim muzeum jego twórczości. Choć pomysł mógł brzmieć nierealnie w latach 80., gdy wszelką prywatną inicjatywę torpedowała władza, Antonisz z determinacją przystąpił do jego realizacji i próbował uzyskać wsparcie Ministerstwa Kultury. Część zdjęć użytych w komiksie to dokumentacja „działań promocyjnych i reklamowych” nad rzeką Rabą, które były swoistym performancem, jaki urządził przed zaproszonymi urzędniczkami z Warszawy. Antonisz uzupełnił zestaw zdjęciami rodzinnymi oraz niedoświetlonymi „odrzutami” z ciemni, i ułożył historyjkę o swoim projekcie.

„Z życia smoka” – w latach 80. Antonisz narysował dla „Gazety Krakowskiej” serię krótkich historyjek obrazkowych o smoku wawelskim i jego trudnym życiu w Smoczej Jamie. Na uwagę zasługuje fakt, że to pierwszy w historii przypadek smoka z brodą i w okularach...

Jakub Woynarowski o „Opowieściach graficznych”: Bibliofilska edycja nieznanych opowieści graficznych Antonisza to nie tylko atrakcyjny obiekt kolekcjonerski, ale również mocny argument, umożliwiający uzupełnienie, a w efekcie być może „przepisanie” fragmentu historii polskiej sztuki. Zebrane w planowanej edycji komiksy i parakomiksy twórcy Polskich Kronik Non-Camerowych są łącznikiem pomiędzy jego twórczością graficzną i filmową, a zarazem wizualnym zapisem „performensu”, jakim niewątpliwie był – wdrażany przez Antonisza – proces
tworzenia filmów, traktowanych jako unikatowe obiekty artystyczne. Opowieści graficzne artysty – w powiązaniu z jego animacjami – stanowią interesujący, choć mało znany rozdział w historii polskiego komiksu.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Opowieści graficzne Opowieści graficzne Opowieści graficzne Opowieści graficzne


Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de Montgri

Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de MontgriScenariusz: Hermann Huppen
Rysunki: Hermann Huppen
Kolor: Fraymond
Wydanie: I
Data wydania: 25 Październik 2013
Seria: Wieże Bois-Maury,
Tytuł oryginału: Les Tours de Bois-Maury. Eloïse de Montgri
Rok wydania oryginału: 1985
Wydawca oryginału: Glénat
Tłumaczenie: Grzegorz Przewłocki
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 215 x 285 mm
Stron: 48
Cena: 38,00 zł
Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe
ISBN: 978-83-936849-6-0


Aymar, rycerz o nieprzeciętnym męstwie i wielkim honorze, przemierza gościńce i bezdroża średniowiecznej Europy. Pozbawiony domu, poszukuje szansy na odzyskanie rodzinnych ziem i możliwości ponownego zobaczenia wież Bois-Maury, które są „najpiękniejsze i najwyższe w całym świecie chrześcijańskim”...

Zamek pana de Caux zostaje napadnięty i złupiony przez bandę rabusiów pod dowództwem skrywającego swe oblicze tajemniczego pasterza. Ocalałym synem władcy zajmują się wieśniacy. Wkrótce zjawia się u nich piękna, lecz niebezpieczna pani Eloise de Montgri. W tym samym czasie na ziemie de Caux przybywa Aymar de
Bois-Maury.

Hermann Huppen, światowej sławy twórca takich bestsellerów jak "Jeremiah" i "Comanche" w 1984 rozpoczął cykl "Wieże Bois-Maury" - dzieło, które dzięki niezwykle plastycznej wizji średniowiecza zyskało status jednej z
najważniejszych serii komiksowych w historii.

[opis wydawcy]

Przykładowe plansze:
Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de Montgri Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de Montgri Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de Montgri Wieże Bois-Maury #2: Heloiza de Montgri


Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz

Nie pojedziemy zobaczyć AuschwitzScenariusz: Jeremie Dres
Rysunki: Jeremie Dres
Wydanie: I
Data wydania: Październik 2013
Oprawa: miękka
Format: 170 x 235 mm
Stron: 206
Cena: 49,90 zł
Wydawnictwo: Axis Mundi


Polska premiera komiksu. Autor Jérémie Dres opisuje swoją podróż do Polski, którą wraz z bratem Martinem odbyli w 2010 roku w poszukiwaniu swoich zydowskich korzeni. Niespełna trzydziestoletni autor wędruje po ulicach Warszawy, Krakowa i Żelechowa( z ktorego pochodziła jego babcia), ale nie czuje się pielgrzymem szukającym śladów Holocaustu. Jest raczej Europejczykiem poznającym Polskę, w ktorej jest tyle do zobaczenia. Mając żydowskie korzenie nie trzeba przecież koniecznie zobaczyć Auschwitz. W książce pojawiają się prawdziwe postaci aktywnie biorące udział w nie tylko żydowskim kulturalnym i społecznym życiu.

[opis wydawcy]

Fistaszki zebrane 1967 - 1968

Fistaszki zebrane 1967 - 1968Scenariusz: Charles M. Schulz
Rysunki: Charles M. Schulz
Wydanie: I
Data wydania: 16 Październik 2013
Seria: Fistaszki zebrane,
Tytuł oryginału: The Complete Peanuts: 1967 to 1968
Tłumaczenie: Michał Rusinek
Druk: czarno-biały
Oprawa: twarda
Format: 215 x 165mm
Stron: 344
Cena: 64,90 zł
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ISBN: 978-83-10-12372-5


W tym tomie Snoopy niemal całkowicie przeistacza się w asa lotnictwa z czasów pierwszej wojny światowej, choć zdarza mu się również wcielać w mistrza w siłowaniu się na rękę, łyżwiarza figurowego, sępa i „Beagle’a z Cheshire”! A czy wiedzieliście, że Charlie nie był pierwszym właścicielem Snoopy’ego? Tutaj znajdziecie wyjaśnienie tej wielkiej tajemnicy… Pojawiają się też nowe postaci: Franklin i José Peterson, ale nie zabraknie oczywiście Charliego i Sally, Linusa i Lucy, Schroedera oraz patrzącej na was z okładki Violet.

[opis wydawcy]


[KW]


Komentarze

-Jeszcze nie ma komentarzy-