baner

Komiks

James Bond #02: Eidolon

James Bond #02: Eidolon

Scenariusz: Warren Ellis
Rysunki: Jason Masters, Dom Reardon
Wydanie: I
Data wydania: Wrzesień 2018
Seria: James Bond
Tłumaczenie: Tomasz Hacia
Druk: kolor
Oprawa: twarda
Format: 180x270mm
Stron: 176
Cena: 49,00 zł
Wydawnictwo: Non Stop Comics
ISBN: 9788381106191
WASZA OCENA
Brak głosów...
TWOJA OCENA
Zagłosuj!
Los Angeles. James Bond wraz zaprzyjaźnionym agentem MI6 wpadają w krzyżowy ogień. Obce służby wywiadowcze usiłują ich wyeliminować. Co gorsza, wygląda na to, że nie są to służby jednego wywiadu. W Wielkiej Brytanii sytuacja nie wyglada lepiej. Trup ściele się gęsto a duchy zabitych błąkają się w politycznej mgle. Bezpośrednia kontynuacja historii zawartej w tomie James Bond. Warg, ponownie napisana przez bestsellerowego scenarzystę Warrena Elisa (Iron Man, Planetary, Astonishing X-Men) i narysowana przez znanego z Wolverine i Batman Incorporated Jasona Mastersa.

Recenzja

Bond godny Craiga, Tymoteusz Wronka

Galerie

James Bond #02: Eidolon James Bond #02: Eidolon James Bond #02: Eidolon

Komentarze

Sortuj: od najstarszego | od najnowszego

wkp -

TAKIEGO „BONDA” CHCE SIĘ CZYTAĆ



Jeśli „James Bond” to tylko albo filmy z Danielem Craigiem, albo komiksy pisane przez Warrena Ellisa – w innej formie go nie trawię, chociaż obejrzałem wszystkie kinowe odsłony serii, a i jakieś książki przewinęły się przez moje ręce. Co sprawia, że te dwa typy dzieł do mnie trafiły? Ich powaga, spora doza realizmu i specyficzny humor. Co w połączeniu z dynamiczną akcją, spektakularnymi scenami, brutalną nutą i udanym klimatem daje naprawdę znakomity efekt, który spodoba się miłośnikom dobrych, sensacyjnych tworów.



Dla Jamesa Bonda nie ma rutynowych misji, które mogłyby przebiegać w miarę spokojnie. Tym razem przybywa do Los Angeles żeby odebrać agentkę dyplomatycznego wydziały MI6 Cadence z posterunku tutejszego Konsulatu Turcji. Wywiad podejrzewa bowiem, że jej przykrywka jest spalona, a ona sama znajduje się w niebezpieczeństwie. Oboje nie mają jednak pojęcia, w jaki wielkim. Terroryści z MIT wkraczają do akcji, gdy tylko Bond kontaktuje się z Candence. Ale jak się wkrótce okazuje, nie tylko oni polują na kobietę, a stron zamieszanych w całą aferę jest o wiele więcej, niż mogłoby się wydawać. A jakie są ich cele?

Tymczasem źle się dzieje w samej ojczyźnie Jamesa Bonda. Wielka Brytania ma swoje problemy, a sprawy między MI5 i MI6 nie układają się najlepiej. A przeszłość nie śpi i chce upomnieć się o swoje…



Patrząc na „Jamesa Bonda” można by odnieść wrażenie, że jak na Warrena Ellisa to dzieło nie tylko niesamowicie spokojne, choć krew potrafi się tu polać strumieniami, a na głębszy oddech nie ma szans, ale przede wszystkim zwyczajne. Gdzie tu dziwność, do jakiej nas przyzwyczaił? Gdzie wulgarność? Gdzie sarkastyczna, cięta satyra? I wreszcie, gdzie jego niekonwencjonalne, przełamujące gatunkowe schematy pomysły? Właśnie, gdzie? Odpowiedź jest prosta: w innych dziełach, tu bowiem brytyjski autor poszedł zupełnie inna drogą.



Jaką? Spod jego rąk wyszło dzieło będące hołdem dla klasycznych powieści o Bondzie. Utrzymane w stylistyce najnowszych filmów z przygodami agenta 007, a zatem i mocno czerpiące z quasi realizmu obrazów pokroju „Tożsamości Bourne’a”, zabiera nas w świat tajnych służb i szpiegowskich gierek, ukazany co prawda w sposób przekonujący, ale zarazem z całym dorobkiem popkulturowego inwentarza. Efekt finalny jest znakomity, lekki i ciężkawy zarazem, bawiący, choć pozbawiony większej głębi. A jednak i tak znakomity.



Do tego dochodzi udana szata graficzna, dość realistyczna i utrzymana w stylistyce typowej bardziej dla europejskiego, niż amerykańskiego komiksu i świetne wydanie. Filmowe poprowadzenie akcji sprawia, że albumy z tej serii czyta się tak, jak ogląda kinowe hity. Kto lubi filmy z Craigiem, nie pożałuje.